Rafael Alonso
WoooHooOooOoooo, 2021-2022
acrílica e óleo sobre compensado
[acrylic and oil on plywood]
[acrylic and oil on plywood]
100 x 90 cm
[39 3/8 x 35 3/8 in]
[39 3/8 x 35 3/8 in]
Mais imagens
“Rafael Alonso se declara, em terceira pessoa, como um 'pintor de paisagens idílicas', um personagem supostamente ingênuo que ajuda a elaborar a iconografia dos trópicos. 'De lá [da sua praia...
“Rafael Alonso se declara, em terceira pessoa, como um 'pintor de paisagens idílicas', um personagem supostamente ingênuo que ajuda a elaborar a iconografia dos trópicos. 'De lá [da sua praia inventada] o pintor consegue ver ao longe o oceano ou imaginá-lo derretido com uma fina camada oleosa na superfície.' Fragmentos de diversos motivos tropicais: praias paradisíacas, a silhueta de uma palmeira, ilhas desertas, ondas, céus típicos de verão. O que está em jogo é esgarçar o clichê.”
Pollyana Quintella
“Rafael Alonso declares himself, in third person, as an 'idyllic landscape painter', a supposedly naive character who helps to elaborate the iconography of the tropics. 'From there [from his invented beach] the painter can see the ocean in the distance or imagine it melted with a thin oily layer on the surface.' Fragments of different tropical motifs: paradisiacal beaches, the silhouette of a palm tree, deserted islands, waves, typical summer skies. What is at stake is fraying the cliché.”
Pollyana Quintella
Pollyana Quintella
“Rafael Alonso declares himself, in third person, as an 'idyllic landscape painter', a supposedly naive character who helps to elaborate the iconography of the tropics. 'From there [from his invented beach] the painter can see the ocean in the distance or imagine it melted with a thin oily layer on the surface.' Fragments of different tropical motifs: paradisiacal beaches, the silhouette of a palm tree, deserted islands, waves, typical summer skies. What is at stake is fraying the cliché.”
Pollyana Quintella