Botner e Pedro
CaixaCor, 2003
vídeo (DV, NTSC, 16:9)
[video (DV, NTSC, 16:9)]
[video (DV, NTSC, 16:9)]
03'02"
[03'02"]
[03'02"]
Edition of 5 plus 1 artist's proof
CaixaCor é o primeiro trabalho da dupla Botner e Pedro. “No filme, apareço comendo as Páginas Amarelas, passando por academias, dedetizadoras, clínicas de estética, funerárias e culmina nas galerias de...
CaixaCor é o primeiro trabalho da dupla Botner e Pedro. “No filme, apareço comendo as Páginas Amarelas, passando por academias, dedetizadoras, clínicas de estética, funerárias e culmina nas galerias de arte. E este é o momento de grande degustação, de êxtase, de prazer em mastigar e engolir a galeria de arte. E quanto mais eu ia comendo as páginas amarelas, mais amarelo eu ia ficando. O auge do filme é quando eu alcanço o mesmo tom amarelo das páginas amarelas. Neste momento, eu explodo. De alguma maneira, esse trabalho discutia a abertura do artista, os seus múltiplos braços, como também o próprio sistema da arte.”
Marcio Botner
CaixaCor is the first work by the duo Botner and Pedro. “In the film, I appear eating the Yellow Pages, going through gyms, exterminators, beauty clinics, funeral homes and culminating in art galleries. And this is the moment of great tasting, of ecstasy, of pleasure in chewing and swallowing the art gallery. And the more I ate the yellow pages, the more yellow I got. The climax of the film is when I achieve the same yellow hue as in the yellow pages. At this moment, I explode. In a way, this work discussed the openness of the artist, his multiple arms, as well as the art system itself.”
Marcio Botner
Marcio Botner
CaixaCor is the first work by the duo Botner and Pedro. “In the film, I appear eating the Yellow Pages, going through gyms, exterminators, beauty clinics, funeral homes and culminating in art galleries. And this is the moment of great tasting, of ecstasy, of pleasure in chewing and swallowing the art gallery. And the more I ate the yellow pages, the more yellow I got. The climax of the film is when I achieve the same yellow hue as in the yellow pages. At this moment, I explode. In a way, this work discussed the openness of the artist, his multiple arms, as well as the art system itself.”
Marcio Botner