Agrade Camíz
Após a Curva Vire à Esquerda, 2023
fotografia Agrade Camíz & Melissa de Oliveira
Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr
[photograph Agrade Camíz & Melissa de Oliveira
Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr]
Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr
[photograph Agrade Camíz & Melissa de Oliveira
Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr]
96 x 143 x 4 cm
[37 7/9 x 56 2/9 x 1 5/7 in]
[37 7/9 x 56 2/9 x 1 5/7 in]
Edition of 5 plus 2 artist's proofs
Mais imagens
Imagem, corpo, de_forma. “Após a Curva, Vire à Esquerda” é uma série de Agrade Camíz com fotografia de Melissa Oliveira que estrutura relações entre mulheres, periferias estéticas e autonomias narrativas....
Imagem, corpo, de_forma. “Após a Curva, Vire à Esquerda” é uma série de Agrade Camíz com fotografia de Melissa Oliveira que estrutura relações entre mulheres, periferias estéticas e autonomias narrativas. Nas imagens, as mulheres surgem como promotoras do olhar sobre si, seus corpos e como as tensões da estrutura formam e de_formam uma construção consistente delas mesmas. Objetificação e insubjugação. Força entre suaves conexões. Sororidades em complexidade de locais e propósitos. Pintura, fotografia e performance se unem em um sistema singular de pesquisa artística.
[Image, body, de_form. “Após a Curva, Vire à Esquerda [After the Turn, Take the Left]” is a series by Agrade Camíz with photography by Melissa Oliveira that structures relationships between women, aesthetic peripheries and narrative autonomies. In the images, the women appear as promoters of their own gaze, their bodies and how the tensions of the structure form and de_form a consistent construction of themselves. Objectification and non-subjugation. Strength between smooth connections. Sororities in a complexity of places and purposes. Painting, photography and performance come together in a unique system of artistic research.]
[Image, body, de_form. “Após a Curva, Vire à Esquerda [After the Turn, Take the Left]” is a series by Agrade Camíz with photography by Melissa Oliveira that structures relationships between women, aesthetic peripheries and narrative autonomies. In the images, the women appear as promoters of their own gaze, their bodies and how the tensions of the structure form and de_form a consistent construction of themselves. Objectification and non-subjugation. Strength between smooth connections. Sororities in a complexity of places and purposes. Painting, photography and performance come together in a unique system of artistic research.]