ABRE ALAS #18
Dariane Martiól, sem título, 2021
fotografia digital, sublimação em microfibra
[digital photography, microfiber sublimation]
[digital photography, microfiber sublimation]
50 x 70 cm
[19 3/4 x 27 1/2 in]
[19 3/4 x 27 1/2 in]
Edition of 7 plus 3 artist's proofs
Mais imagens
Em Autorretrato Infamiliar registro o corpo da minha mãe junto ao meu no espaço doméstico. O título faz referência ao Das Unheimlich (O Infamiliar), apontando para uma relação que não...
Em Autorretrato Infamiliar registro o corpo da minha mãe junto ao meu no espaço doméstico. O título faz referência ao Das Unheimlich (O Infamiliar), apontando para uma relação que não é totalmente desconhecida, mas que se apresenta de uma maneira atípica, causando estranhamento. Sou filha de Adair Martiól, que tem 70 anos, é mãe solo e morava sozinha no interior do Paraná até o meu retorno à casa dela em 2020. A minha mãe, que em um primeiro momento era apenas personagem nos meus ensaios, agora cria seus próprios objetos e com orgulho se vê e se diz artista. A arte surge aqui como um jogo de sobrevivência e de subversão por meio do qual apaziguamos os conflitos e movimentamos a vida.
In Autorretrato Infamiliar (Unfamiliar Self-portrait) I register my mother's body next to mine in the domestic space. The title makes reference to Das Unheimlich (The Unfamiliar), pointing to a relationship that is not totally unknown, but that presents itself in an atypical way, causing strangeness. I am the daughter of Adair Martiól, who is 70 years old, a solo mother who lived alone in the interior of Paraná until my return to her home in 2020. My mother, who at first was only a character in my essays, now creates her own objects and proudly sees and calls herself an artist. Art appears here as a game of survival and subversion through which we appease conflicts and move forwards with life.
In Autorretrato Infamiliar (Unfamiliar Self-portrait) I register my mother's body next to mine in the domestic space. The title makes reference to Das Unheimlich (The Unfamiliar), pointing to a relationship that is not totally unknown, but that presents itself in an atypical way, causing strangeness. I am the daughter of Adair Martiól, who is 70 years old, a solo mother who lived alone in the interior of Paraná until my return to her home in 2020. My mother, who at first was only a character in my essays, now creates her own objects and proudly sees and calls herself an artist. Art appears here as a game of survival and subversion through which we appease conflicts and move forwards with life.