Agrade Camíz
Nome Sujo, 2022
spray acrílico e pastel oleoso sobre tela
[oil pastel and acrylic spray on canvas]
[oil pastel and acrylic spray on canvas]
156 x 255 x 4 cm
[61 3/8 x 100 3/8 x 1 5/8 in]
25 kg
[61 3/8 x 100 3/8 x 1 5/8 in]
25 kg
Mais imagens
-
(View a larger image of thumbnail 1
)
-
(View a larger image of thumbnail 2
)
-
(View a larger image of thumbnail 3
)
-
(View a larger image of thumbnail 4
)
-
(View a larger image of thumbnail 5
)
-
(View a larger image of thumbnail 6
)
-
(View a larger image of thumbnail 7
)
-
(View a larger image of thumbnail 8
)
-
(View a larger image of thumbnail 9
)
-
(View a larger image of thumbnail 10
)
-
(View a larger image of thumbnail 11
)
-
(View a larger image of thumbnail 12
)
-
(View a larger image of thumbnail 13
)
-
(View a larger image of thumbnail 14
)
-
(View a larger image of thumbnail 15
)
-
(View a larger image of thumbnail 16
)
'Camadas e camadas de tinta, movimentos de força, nesta pintura fui influenciada pelo conceito de calote. Por não alcançar expectativas, sujei meu nome, a escolha não é minha, mas mesmo...
"Camadas e camadas de tinta, movimentos de força, nesta pintura fui influenciada pelo conceito de calote. Por não alcançar expectativas, sujei meu nome, a escolha não é minha, mas mesmo assim sou cobrada.
Convoco para estética e sentimento dessa obra de cores arrojadas e espírito livre, Mary Lovelace O´neal, uma inquietação no descanso de uma obra favorita de Noah Davis, ambos artistas americanos, além da mistura de signos e visualidades. Nome sujo se recusa a pagar as dívidas, aplica o calote. 'Mundo o mundo a quitação que sou, ou não sou, não me pertence, eu vou ao fundo do que me vence...Quitação não dou.’ (Carlos Nejar).
Tento imaginar meu trabalho como uma interação de mim mesma, caminhos tortos e pés firmes." - Agrade Camiz
["Layers and layers of paint, movements of force. In this painting I was influenced by the concept of default. Because I couldn’t match expectations, I smeared my name. It's not my choice to make, but I’m charged for it anyway.
For the aesthetics and feeling of this work of bold colours and free spirit, I call upon Mary Lovelace O’Neal, a restlessness in repose in a favourite work by Noah Davis, both American artists. In addition to the mixture of signs and visualities, Dirty Name refuses to pay its debts, it defaults on the debt. ‘World world, the acquittance that I am, or am not, doesn’t belong to me, I go to the deep end of what beats me…Pay I do not.’ (Carlos Nejar).
I try to imagine my work as an interaction with myself, crooked paths and firm feets." - Agrade Camiz]
Convoco para estética e sentimento dessa obra de cores arrojadas e espírito livre, Mary Lovelace O´neal, uma inquietação no descanso de uma obra favorita de Noah Davis, ambos artistas americanos, além da mistura de signos e visualidades. Nome sujo se recusa a pagar as dívidas, aplica o calote. 'Mundo o mundo a quitação que sou, ou não sou, não me pertence, eu vou ao fundo do que me vence...Quitação não dou.’ (Carlos Nejar).
Tento imaginar meu trabalho como uma interação de mim mesma, caminhos tortos e pés firmes." - Agrade Camiz
["Layers and layers of paint, movements of force. In this painting I was influenced by the concept of default. Because I couldn’t match expectations, I smeared my name. It's not my choice to make, but I’m charged for it anyway.
For the aesthetics and feeling of this work of bold colours and free spirit, I call upon Mary Lovelace O’Neal, a restlessness in repose in a favourite work by Noah Davis, both American artists. In addition to the mixture of signs and visualities, Dirty Name refuses to pay its debts, it defaults on the debt. ‘World world, the acquittance that I am, or am not, doesn’t belong to me, I go to the deep end of what beats me…Pay I do not.’ (Carlos Nejar).
I try to imagine my work as an interaction with myself, crooked paths and firm feets." - Agrade Camiz]