ABRE ALAS #17
Priscila Rezende, Vem... pra ser infeliz, 2017
perfomance [perfomance]
30/40 min
Copyright O Artista
Mais imagens
Em Vem... pra ser infeliz o corpo negro feminino é exposto de forma extrema à reprodução da representação estereotipada de sua imagem. Este corpo que é lembrado anualmente de forma...
Em Vem... pra ser infeliz o corpo negro feminino é exposto de forma extrema à reprodução da representação estereotipada de sua imagem. Este corpo que é lembrado anualmente de forma hipersseuxalizada como símbolo do Carnaval, explora e expõe em palavras a valorização contraditória e deturpada desse corpo nesta performance.
Ao som de enredos de escolas de sambas tradicionais do carnaval do Rio de Janeiro, a artista samba ininterruptamente até a exaustão.
//
In Vem... pra ser infeliz the black female body is exposed in an extreme way to the reproduction of the stereotypical representation of its image. This body that is remembered annually in a hypersexualized way as a symbol of Carnival, explores and exposes in words the contradictory and distorted valuation of this body in this performance.
To the sound of traditional samba school themes from Rio de Janeiro's carnival, the artist dances samba uninterruptedly until exhaustion.
Ao som de enredos de escolas de sambas tradicionais do carnaval do Rio de Janeiro, a artista samba ininterruptamente até a exaustão.
//
In Vem... pra ser infeliz the black female body is exposed in an extreme way to the reproduction of the stereotypical representation of its image. This body that is remembered annually in a hypersexualized way as a symbol of Carnival, explores and exposes in words the contradictory and distorted valuation of this body in this performance.
To the sound of traditional samba school themes from Rio de Janeiro's carnival, the artist dances samba uninterruptedly until exhaustion.