ABRE ALAS #16
André Niemeyer, Perucas Lady, 2019
óleo sobre tela [oil on canvas]
87 x 90 x 3 cm [34 1/4 x 35 3/8 x 1 1/8 in]
Seu trabalho mais recente faz referência ao ativismo LGBTQ+, imigração e política social, usando a sátira e o kitsch em suas telas: apropria-se da linguagem de propaganda, ou remete a...
Seu trabalho mais recente faz referência ao ativismo LGBTQ+, imigração e política social, usando a sátira e o kitsch em suas telas: apropria-se da linguagem de propaganda, ou remete a uma foto de grupo em baile de carnaval ou de coletivos queer, usando a camuflagem como metáfora para indivíduos que tentam, por necessidade, passar despercebidos pela sociedade em reflexão à teoria de C.G. Jung, na qual criamos nossas máscaras para o mundo e ao mesmo tempo dissimulamos nossa verdadeira natureza. Atua como agente cultural organizando as exposições do Centro Cultural Casa da Luz desde 2017.
His most recent work refers to LGBTQ + activism, immigration and social policy, using satire and kitsch on his canvases: he appropriates advertising language, or refers to a group photo at a carnival ball or queer collectives, using camouflage as a metaphor for individuals who try, out of necessity, to go unnoticed by society in reflection of the theory of C.G. Jung, in which we create our masks for the world and at the same time hide our true nature. He acts as a cultural agent and has organized the exhibitions of the Casa da Luz Cultural Center since 2017.
His most recent work refers to LGBTQ + activism, immigration and social policy, using satire and kitsch on his canvases: he appropriates advertising language, or refers to a group photo at a carnival ball or queer collectives, using camouflage as a metaphor for individuals who try, out of necessity, to go unnoticed by society in reflection of the theory of C.G. Jung, in which we create our masks for the world and at the same time hide our true nature. He acts as a cultural agent and has organized the exhibitions of the Casa da Luz Cultural Center since 2017.
1
de
30