Gabriela Gusmão
Triônicas no Ninho, 2023
acrílica e óleo sobre tela
[acrylic and oil on canvas]
[acrylic and oil on canvas]
61 x 49 cm
[24 x 19 1/4 in]
[24 x 19 1/4 in]
Copyright The Artist
Pulsa como sentença visual na obra 'Triônicas no Ninho': Tudo é um, sem princípio nem fim. A serpente cósmica se triplica num circuito infinito enlaçando ser, tempo e espaço. Com...
Pulsa como sentença visual na obra "Triônicas no Ninho": Tudo é um, sem princípio nem fim. A serpente cósmica se triplica num circuito infinito enlaçando ser, tempo e espaço. Com a força da kundalini via símbolo do ouroboro - do grego antigo: οὐρά (oura) “cauda” e βόρος (boros), “devora” - esse ninho está na origem das devorações compostas que envolvem a produção de Gabriela Gusmão desde 2020.
It pulses like a visual sentence in the work "Triônicas no Ninho": Everything is one, without beginning or end. The cosmic serpent triples in an infinite circuit linking being, time and space. With the power of the kundalini via the symbol of the ouroboro - from ancient Greek: οὐρά (oura) "tail" and βόρος (boros), "devour" - this nest is at the origin of the composite devourings that involve Gabriela Gusmão's production since 2020.
It pulses like a visual sentence in the work "Triônicas no Ninho": Everything is one, without beginning or end. The cosmic serpent triples in an infinite circuit linking being, time and space. With the power of the kundalini via the symbol of the ouroboro - from ancient Greek: οὐρά (oura) "tail" and βόρος (boros), "devour" - this nest is at the origin of the composite devourings that involve Gabriela Gusmão's production since 2020.