ABRE ALAS #18
Érica Storer, Rõm-ófice, 2020
impressão Fine Art com moldura de alumínio fosco cinza escura
[Fine Art print with dark gray matte aluminum frame]
[Fine Art print with dark gray matte aluminum frame]
90 x 135 cm
[35 3/8 x 53 1/8 in]
1/5 + P.A.
[35 3/8 x 53 1/8 in]
1/5 + P.A.
Copyright The Artist
Rom-ófice é uma série de instalação domésticas temporárias desenvolvidas em formatos de fotografia e vídeo. A obra é conceitualizada a partir das definições de home office e treadmill desk (esteira...
Rom-ófice é uma série de instalação domésticas temporárias desenvolvidas em formatos de fotografia e vídeo. A obra é conceitualizada a partir das definições de home office e treadmill desk (esteira - escritório). Estes termos, apropriados da língua inglesa, fazem parte do universo corporativista que cada vez mais invade os limites do espaço privado. A estação de trabalho multifuncional reverbera algo que não é novo: a ânsia pela produtividade e autossuperação. “Tudo é possível!”. A violência da positividade, tangenciada pelo trabalho cognitivo, mantém uma sociedade de superprodução, super desempenho e supercomunicação, na qual não existem motivos suficientes para o descanso.
Rom-ófice (Howm Offis) is a series of temporary home installations developed in photography and video formats. The work is conceptualized based on the definitions of home office and treadmill desk (treadmill - office). These terms, appropriated from the English language, are part of the corporative universe that increasingly invades the limits of private space. The multifunctional workstation reverberates something that is not new: the drive for productivity and self-improvement. “Anything is possible!”. The violence of positivity, touched by cognitive work, maintains a society of overproduction, overperformance, and overcommunication, in which there are not enough reasons for rest.
Rom-ófice (Howm Offis) is a series of temporary home installations developed in photography and video formats. The work is conceptualized based on the definitions of home office and treadmill desk (treadmill - office). These terms, appropriated from the English language, are part of the corporative universe that increasingly invades the limits of private space. The multifunctional workstation reverberates something that is not new: the drive for productivity and self-improvement. “Anything is possible!”. The violence of positivity, touched by cognitive work, maintains a society of overproduction, overperformance, and overcommunication, in which there are not enough reasons for rest.