ABRE ALAS #18
Rebeca Miguel, sem título, 2021
óleo e acrílica sobre papelão paraná
[oil and acrylic on paraná cardboard]
[oil and acrylic on paraná cardboard]
41.5 x 51.5 cm
[16 3/8 x 20 1/4 in]
[16 3/8 x 20 1/4 in]
Copyright The Artist
Further images
A obra em questão faz parte da série de pinturas Mãos que (des)cansam, que evoca a relação existente entre o ócio e o cansaço trazendo essa parte do corpo que...
A obra em questão faz parte da série de pinturas Mãos que (des)cansam, que evoca a relação existente entre o ócio e o cansaço trazendo essa parte do corpo que é fazedora de coisas. Por meio da transparência, do escorrido e da mancha, Rebeca Miguel coloca em fragmentos os espaços de tempo em que o descanso de pessoas como Ponciá - de Conceição Evaristo - possa existir. A pintura existe em sua materialidade enquanto uma continuidade do tempo-espaço em que o descanso se coloca como pequenos fragmentos do presente.
The work in question is part of the series of paintings Mãos que (des)cansam (Rested/Tired Hands), which evokes the relationship between idleness and tiredness, especially highlighting this part of the body that makes things. Through transparency, dripping, and staining, Rebeca Miguel puts into fragments the spaces of time in which the rest of people like Ponciá - by Conceição Evaristo - can exist. The painting exists in its materiality as a continuity of a time-space in which rest is understood as a small fragment of the present.
The work in question is part of the series of paintings Mãos que (des)cansam (Rested/Tired Hands), which evokes the relationship between idleness and tiredness, especially highlighting this part of the body that makes things. Through transparency, dripping, and staining, Rebeca Miguel puts into fragments the spaces of time in which the rest of people like Ponciá - by Conceição Evaristo - can exist. The painting exists in its materiality as a continuity of a time-space in which rest is understood as a small fragment of the present.