ABRE ALAS #18
Mônica Coster, Teta, 2022
cerâmica, cabos de aço e anilhas
[ceramics, steel cables and weight plates]
[ceramics, steel cables and weight plates]
dimensões variáveis
[variable dimensions]
[variable dimensions]
Teta trata das relações de alimentação e digestão travadas entre humanos e animais, dentro de um sistema de dominação e consumo. A instalação, feita de cerâmica, é composta por um...
Teta trata das relações de alimentação e digestão travadas entre humanos e animais, dentro de um sistema de dominação e consumo. A instalação, feita de cerâmica, é composta por um duto vertical, fragmentado em quatro partes, que culmina em uma úbere bovina seccionada ao meio. Todas as peças são presas umas às outras e no teto com cabos de aço e anilhas, apresentando um corpo fragmentado, que não forma uma unidade coesa no espaço, composto apenas por esôfago e úbere. Um semianimal suspenso, como são as peças bovinas penduradas nos açougues. O trabalho parte de uma investigação sobre a figura conceitual do “gado”, grupo de animais criados em rebanho para fins alimentares, como agenciamento social, material e tecnológico que funciona como fonte e sustento para o sistema digestório humano.
Teta (Teat) deals with the relations of feeding and digestion between humans and animals, within a system of domination and consumption. The installation, made of ceramics, is composed of a vertical duct, fragmented in four parts, that culminates in a bovine udder sectioned in half. All the pieces are attached to each other and to the ceiling with steel cables and washers, presenting a fragmented body, which does not form a cohesive unit in space, composed only of esophagus and udder. A suspended semi-animal, like the bovine parts hung in butcher shops. The work starts from an investigation on the conceptual figure of “cattle”, a group of animals raised in herds for food, as a social, material, and technological agency that functions as a source and sustenance for the human digestive system.
Teta (Teat) deals with the relations of feeding and digestion between humans and animals, within a system of domination and consumption. The installation, made of ceramics, is composed of a vertical duct, fragmented in four parts, that culminates in a bovine udder sectioned in half. All the pieces are attached to each other and to the ceiling with steel cables and washers, presenting a fragmented body, which does not form a cohesive unit in space, composed only of esophagus and udder. A suspended semi-animal, like the bovine parts hung in butcher shops. The work starts from an investigation on the conceptual figure of “cattle”, a group of animals raised in herds for food, as a social, material, and technological agency that functions as a source and sustenance for the human digestive system.