ABRE ALAS #18
Rafael Vilarouca, Pós-paisagem, 2020
vídeo (fotografia/animação)
[video (photography/animation)]
[video (photography/animation)]
4'56"
Edition of 10
Further images
A animação de fotografias de pinturas-murais de paisagem feitas em bares, motéis e espaços públicos na capital Fortaleza, Icó e Juazeiro do Norte, duas últimas cidades no interior do Ceará,...
A animação de fotografias de pinturas-murais de paisagem feitas em bares, motéis e espaços públicos na capital Fortaleza, Icó e Juazeiro do Norte, duas últimas cidades no interior do Ceará, representadas na geografia do Estado como uma linha que cruza a região de Norte a Sul, exprime uma possibilidade de reutilização dessas imagens como metalinguagem das paisagens visualizadas nesses deslocamentos: uma tentativa de aproximar e evidenciar contradições entre natureza e cidade, imagem e ruína, artifício e realidade. No movimento de imagens adentrando entre si, um panorama cartográfico aglutina a paisagem ao mesmo tempo que a ficcionaliza.
The animation of photographs of landscape mural paintings made in bars, motels and public spaces in the capital city Fortaleza, as well as in Icó and Juazeiro do Norte, interior of Ceará, are represented in the geography of the state as a line that crosses the region from North to South, expressing a possibility of reusing these images as a metalanguage of the landscapes visualized in these displacements: an attempt to approximate and highlight contradictions between nature and city, image and ruin, artifice and reality. In the movement of images entering each other, a cartographic panorama agglutinates the landscape at the same time that it fictionalizes it.
The animation of photographs of landscape mural paintings made in bars, motels and public spaces in the capital city Fortaleza, as well as in Icó and Juazeiro do Norte, interior of Ceará, are represented in the geography of the state as a line that crosses the region from North to South, expressing a possibility of reusing these images as a metalanguage of the landscapes visualized in these displacements: an attempt to approximate and highlight contradictions between nature and city, image and ruin, artifice and reality. In the movement of images entering each other, a cartographic panorama agglutinates the landscape at the same time that it fictionalizes it.