Maxwell Alexandre
Até Deus inveja o homem preto, 2018
látex, acrílica e bastão oleoso sobre papel pardo, lona de piscina Capri e piscina Capri de 400 litros
[latex, acrylic and oil stick on manila paper, Capri pool tarp and 400 liters Capri pool]
[latex, acrylic and oil stick on manila paper, Capri pool tarp and 400 liters Capri pool]
430 x 510 cm
[169 1/4 x 200 3/4 in]
[169 1/4 x 200 3/4 in]
A série “Pardo É Papel” tem como motivo principal a autoestima do negro. Trata-se de liberdade, marra, ostentação, vitória, bonança e empoderamento. O primeiro momento da série se dá através...
A série “Pardo É Papel” tem como motivo principal a autoestima do negro. Trata-se de liberdade, marra, ostentação, vitória, bonança e empoderamento. O primeiro momento da série se dá através de pinturas monumentais que tem como suporte fundamental o papel pardo.
The main motif around the series “Pardo Is Paper” is the self-esteem of black people. It is about freedom, striking, ostentation, victory, bonanza and empowerment. The first moment of the series takes place through monumental paintings that have brown paper as a fundamental support.
The main motif around the series “Pardo Is Paper” is the self-esteem of black people. It is about freedom, striking, ostentation, victory, bonanza and empowerment. The first moment of the series takes place through monumental paintings that have brown paper as a fundamental support.
Na galeria
Pardo é Papel: The Glorious Victory and New Power | The Shed | NYC, Estados Unidos | 2022-2023 [25.10.2022 - 08.01.2023]Pardo é papel | Musée d’Art Contemporain de Lyon (MAC Lyon) | Lyon, França | 2019 [08.03.2019 - 07.07.2019]
Pardo é Papel I Museu de Arte do Rio (MAR) I Rio de Janeiro, Brasil I 2019 - 2020 [11.2019 - 05.2020]
Thailand Biennale | Bangkok, Thailand | 2021 - 2022 [18.12.21 - 31.03.22]