O Bastardo
In Exu we Trust, 2022
acrílica sobre linho
[acrylic on linen]
[acrylic on linen]
160 x 120 x 5 cm
[63 x 47 1/4 x 2 in]
[63 x 47 1/4 x 2 in]
Nesta obra, O Bastardo se apropria da proposição 'In God we trust', frequentemente utilizada pela comunidade cristã. Em uma reação com sua criação e prática em religiões de matriz africana,...
Nesta obra, O Bastardo se apropria da proposição "In God we trust", frequentemente utilizada pela comunidade cristã. Em uma reação com sua criação e prática em religiões de matriz africana, o artista evoca a frase "In Exu we trust" de maneira provocativa, expressando sua fé pessoal: "em uma entidade comumente demonizada pelos cristãos [...] exponho o Orixá e entidades Exu como ele é, um Deus tão bom quão o cristão, e tão justo quanto o mesmo", diz O Bastardo.
[In this work, O Bastardo appropriates the proposition “In God we trust”, often used by the Christian community. In a reaction to his cultivation and practice in African religions, the artist evokes the phrase “In Exu we trust” in a provocative way, expressing his personal faith: “in an entity commonly demonized by Christians [...] I expose the Orixá and entities Exu as he is, a God as good as the Christian one, and as just as the same,” says O Bastardo.]
[In this work, O Bastardo appropriates the proposition “In God we trust”, often used by the Christian community. In a reaction to his cultivation and practice in African religions, the artist evokes the phrase “In Exu we trust” in a provocative way, expressing his personal faith: “in an entity commonly demonized by Christians [...] I expose the Orixá and entities Exu as he is, a God as good as the Christian one, and as just as the same,” says O Bastardo.]
Na galeria
O Bastardo: O Retrato do Brasil é Preto | Museu de Arte do Rio (MAR) | Rio de Janeiro | Brasil [Brazil] | 2023 [18.03 - 28.05]8
de
8